Stadiile bolii parodontale

Boala parodontală este cauza principală a pierderii dinților în lume (cu prevalență față de cariile dentare). Aproximativ 60% din populația lumii suferă de o formă de boală parodontală.

Tratamentul bolii parodontale depinde de amploarea afecțiunii. Poate implica o combinație de proceduri speciale de curățare dentară, medicamente și intervenții chirurgicale. Medicul dentist îți poate diagnostica cel mai bine starea de sănătate orală și poate realiza un plan de tratament pentru nevoile tale specifice.

Stadiile bolii parodontale

Boala parodontală are două etape primare:

• Etapa incipientă: gingivită.
  • Etapa moderată și avansată: parodontoză.

Stadii boală parodontală

Dacă este diagnosticată și tratată în prima etapă, starea poate fi inversată și pierderea dinților poate fi de obicei prevenită. Pentru a preveni boala parodontală, este esențial să ai o igienă orală bună și să efectuezi consulturile stomatologice regulate pentru igienizări și evaluare clinică.

În timpul examinării parodontale, o sondă parodontală este utilizată pentru a măsura șanțul gingival. Se iau 6 măsurători în jurul fiecărui dinte, 3 pe partea obrazului și 3 spre limbă. Adâncimea unui șanț gingival sănătos măsoară maxim 3 milimetri și acesta nu sângerează.

Pe măsură ce boala parodontală progresează, șanțurile gingivale devin mai adânci și sângerarea devine evidentă, deoarece țesuturile sunt mai inflamate, formându-se pungile parodontale. Adâncimea mare de sondare indică pierdere osoasă în jurul dintelui, stadiu în care stabilitatea dintelui este amenințată.

Dacă boala gingivală este detectată în timpul consultului stomatologic (diagnosticul stabilit prin măsurători ale adâncimii buzunarului + radiografii), te vom instrui cu privire la pașii privind îngrijirea la domiciliu necesară și îți vom recomanda opțiuni de tratament specializate, moderne, pe care medicii noștri le vor utiliza pentru a elimina boala.

Gingii sănătoase

Ferme, roz, gingiile atașate de dinți și susținute de os dens și ferm sunt indicatorii dinților sănătoși, care au sprijinul puternic de care au nevoie.

Gingivita

O acumulare de bacterii în șanțul gingival cauzează gingivită.

În stadiile incipiente, este observabilă inflamația din jurul gingiilor, țesuturile gingivale fiind umflate și roșii. Gingiile care se irită ușor sau care sângerează în timpul periajului sau a utilizării aței dentare indică prezența gingivitei. Îndepărtarea plăcii bacteriene este necesară pentru a preveni dezvoltarea/ progresia bolii gingivale.

Radiografiile dentare prezintă niveluri osoase normale la un pacient cu gingivită.

Parodontoza timpurie

Parodontoza

Pe măsură ce gingiile se inflamează, încep să se îndepărteze de dinți, formându-se pungile parodontale. Alimentele, bacteriile și placa încep să se adune în buzunarele parodontale, ducând la infecție. Osul din jur este deteriorat atât de toxinele bacteriene, cât și de răspunsul sistemului imunitar la infecție.

Radiografiile dentare prezintă pierderi osoase minime în jurul dentiției pacientului.

Parodontoza moderată

Simptomele parodontozei devin mai severe pe măsură ce inflamația se răspândește și poate apărea un anumit disconfort. Se pierde țesut osos, apare mobilitatea dentară și gingiile se retrag în continuare.

Radiografiile dentare arată, în această fază, pierderea osoasă progresivă în jurul dinților.

Parodontoza avansată

O cauză majoră a pierderii dinților la adulți, parodontoza avansată este marcată de abcese dureroase și pierderi osoase severe, care sunt rezultatul răspândirii infecției sub gingii.

Radiografiile dentare prezintă mai mult de 50% pierderi osoase, în jurul suprafețelor rădăcinii dinților, cu expunerea anatomiei specifice a dinților.

Parodontoza este o afecțiune reală, dar care poate fi  prevenită prin informare și conduită preventivă constantă, dar și depistată la timp și combătută, prin tehnici și tehnologii ultra-moderne, laser și non-invazive, în cadrul clinicii Stelidental.

Te așteptăm pentru o evaluare clinică dentară, în clinica noastră modernă, din Brăila, Bdul. Independenței nr.216.